woensdag 2 juli 2014

Muggen en Vliegen

Het voorjaar is weer voorbij en zitten nu midden in de zomer periode.
Heerlijk vind iedereen altijd de temperaturen beginnen wat aangenamer te worden en de vogeltjes fluiten lekker buiten.
Maar ook heb je die vervelende rottige muggen en vliegen. 

De een zegt tegen een mug een vlieg en de andere een vlieg is een mug. Enfin dat doet er niet toe in mijn blog.

Ik weet wel dat ik ze altijd in me huis heb omvliegen en alles eronder poepen als het even kan, en als je ze dood slaat PATS! dan heb je weer zo'n mooie rode vlek op je behang zitten.
Jammer maar ja wat doe je eraan ramen en deuren dicht houden? Ik niet. 

Gelukkig woon ik op de begane grond van een flatje en is me huis over het algemeen lekker koel dus afgelopen zaterdag ben ik naar de Action gegaan en heb hier bijna alle voorraad van zpagetti wol gekocht om hiermee juist ja een mooie vliegengordijn te maken.

Ik was eerst van plan om een vliegengordijn te maken net zoals Akke uit het boek Haken & Kleur maar ik heb gehoord dat dit veel werk was om de slierten te maken. Ik wou juist zo snel mogelijk van die vliegende vliegen af zijn dus ik heb het op een makkelijkere manier gedaan

Zie hier mijn resultaat:

5 opmerkingen:

  1. Dat ziet er leuk uit! Laat je ook nog weten over een tijdje of het werkt en of het dus een aanrader is?
    Overigens heb ik geleerd van mijn schoonzusje hoe het zit: wat wij Friezen "neven" noemen, dat zijn de stekende insecten, dat zijn muggen. En wat wij Friezen muggen noemen, dat zijn dus juist de vliegen.

    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Ja wij Friezen zeggen het andersom dus is soms veel verwarring over. Het gordijn hangt al sinds zaterdag er vliegt uiteraard wel eens een mug doorheen maar het niet meer dat ze met z'n 10e in me huis zitten dus het scheelt zeker weten.

      Groetjes Aukje

      Verwijderen
  2. Leuk gedaan. En die kleurtjes zijn ook zo vrolijk. Daar worden die beestjes vast door verblind....
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap gemaakt en ook een snelklaarproject lijkt me. Alleen weet ik niet of je hiermee echt alles buiten houd??? Maar je kan er altijd nog wat extra slierten tussen maken.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi, heel leuk gedaan,
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen